Parcall tuo sujuvuutta turkulaisen perheyrityksen arkeen

29.11.2018

Turun Konekeskus uudisti kokonaispalvelujaan kolmisen vuotta sitten ja liittyi samalla Parcallin asiakkaaksi. Haastattelimme yrityksen toimitusjohtaja Vesa Tikkaa, myyntijohtaja Anders Vahtolaa ja markkinointipäällikkö Kristiina Huotaria.

Millainen yritys Turun Konekeskus on?

– Olemme maatalouskoneiden ja traktorien maahantuontiin ja vähittäismyyntiin erikoistunut perheyritys, jolla on 15 toimipistettä ympäri Suomea. Turussa sijaitsevasta päätoimipaikastamme hoidetaan myös IKH:n jälleenmyyntiä ja maanlaajuista traktorien ja työkoneiden varaosakauppaa. Yritys viettää tänä vuonna 20-vuotisjuhlavuottaan, Vesa Tikka kertoo.

Vesa Tikka (takana), Kristiina Huotari ja Anders Vahtola pitävät kaksikielisyyttä yhtenä Parcallin suurimmista ansioista.

Miksi valitsitte Parcallin?

– Teetimme muutama vuosi sitten asiakastyytyväisyyskyselyn. Siitä ilmeni, että yrityksemme tavoitettavuudessa olisi parannettavaa. Tuohon aikaan hoidimme vielä itse yrityksen vaihdetta. Halusimme jatkossa hoitaa yhteyspuolen siten, että asiakaskontaktit jäisivät talteen soittopyyntöjen avulla. Lisäksi halusimme lisätä yrityksen sisäistä tehokkuutta ja järjestelmällisyyttä. Parcall oli tullut tutuksi edellisestä työpaikastani, joten valinta oli lopulta helppo, Anders Vahtola toteaa.

– Perheyrityksenä ihmislähtöisyys on meille ensiarvoisen tärkeää. On hienoa, että meille tulleisiin puheluihin vastaa ihminen eikä automaattinen puhelinvastaaja. Yhteistyömme Parcallin kanssa on toiminut loistavasti, mikä näkyy myös asiakaspalautteessa. Olemme saaneet kehuja esimerkiksi siitä, että vaihteessamme vastaa iloinen ja pirteä ääni, Tikka kiittelee.

– Lisäksi myyjiemme kalenterimerkinnät näkyvät nyt kätevästi Parcallin vaihteessa, mikä helpottaa uusien puhelinaikojen ja tapaamisten sopimista ja parantaa tavoitettavuutta huomattavasti. Parcall voi tarvittaessa välittää viestit suoraan oikeille henkilöille tai ottaa yhteystiedot talteen, Vahtola lisää.

Myyntijohtaja Anders Vahtola oli tutustunut Parcalliin jo aiemmassa työpaikassaan.

Mitä mieltä olette Parcallin palvelutarjonnasta ja miten haluaisitte kehittää yhteistyötänne tulevaisuudessa?

– Parcallin palvelutarjonta mahdollistaa paljon. Aluksi hyödynsimme Parcallilta vain vastauspalvelua, mutta sittemmin muillekin palveluille on tullut tarvetta. Otimme esimerkiksi pari vuotta sitten käyttöön uuden chat-palvelun, jonka hallinnointi ulkoistettiin heti Parcallille. Parcall näkee myös suoraan verkkokauppamme kautta tuotteet, tuotetiedot ja varastosaldot. Kun asiakas haluaa tilata varaosia puhelimitse tai chatin kautta, Parcall voi tarkistaa haluttujen tuotteiden saatavuuden, Kristiina Huotari kertoo.

– Tulevaisuudessa voisimme mahdollisesti hyödyntää Parcallia myös varaosatilauksissa niin, että he tekisivät suoraan puhelimitse tai chatin kautta varaosatilaukset puolestamme sähköisen tilausjärjestelmämme kautta, Huotari ja Vahtola pohtivat.

– Yksi erityisen hieno asia Parcallissa on se, että he palvelevat sekä suomeksi että ruotsiksi. Meillä kun on asiakaskuntaa myös useilla ruotsinkielisillä alueilla. Parcallin monipuolisen palvelutarjonnan ansiosta voimme keskittyä täysillä asiakaskäynteihin ja myyntityöhön. Suosittelemmekin Parcallia kaiken kokoisille yrityksille, Vahtola ylistää.

Markkinointipäällikkö Kristiina Huotari pitää Parcallin palvelutarjontaa monipuolisena kokonaisuutena, joka mahdollistaa paljon.