Promarine luottaa Parcallin vastauspalveluun

Promarine Oy on Paraisilla toimiva merenkulkualaan erikoistunut viestintäratkaisuja ja -järjestelmiä tarjoava yritys. Yritys on keskittynyt varsinkin vientiin ja suuri osa yrityksen asiakkaista ovatkin ulkomailta. Yrityksen visiona on kuulua alan suurimpiin toimijoihin Euroopassa sekä olla tunnettu maailmanlaajuisesti.

Toimitusjohtaja Jani Järvinen kertoo valinneensa Parcallin vastauspalvelun koska yrityksen oma henkilökunta on usein varattu asiakaskäynneillä, palavereissa ja matkoilla.
- Jokainen vastaamaton puhelu on mahdollisesti menetetty asiakas, Järvinen toteaa. Koska matkustelen paljon työssäni, joudun esimerkiksi lennon ajaksi sulkemaan puhelimen kokonaan. Nyt tiedän, että joku on aina vastaamassa, kun itse en pääse vastaamaan.

Parcall toimii ikään kuin yrityksen omana sihteerinä. Vastauspalveluun ilmoitetaan myös poissaolot, näin asiakkaat saavat tiedon tavoitettavuudesta ja asiakkaan soittopyyntö välitetään toiveiden mukaan.
- Joskus asiakkaamme kyselevät missä sihteeritytöt piileskelevät kun tulevat käymään toimistollamme, Järvinen nauraa.

Järvinen arvostaa sitä, että Parcallissa on tutut vastaajat, jotka tunnistavat asiakkaansa heti. Aikaa ja vaivaa säästyykin siinä, ettei joudu selvittämään kuka, mistäkin yrityksestä soittelee vaan riittää että ilmoittaa tuttavalliseen tapaan poissaoloistaan. Paikallistuntemus ja joustavuus ovat myös plussaa.
- Suosittelisin Parcallin palveluita kaikenkokoisille ja joka alan yrityksille ympäri Suomea. Lopuksi Järvinen kiteyttää, että aikaa ja rahaa säästyy, kun ei itse ole kiinni vastaamisessa eikä tarvitse palkata omaa henkilöä hoitamaan puheluita.